and now you're in my way

tjenare!
sorry att jag inte har bloggat nånting..
igår var jag i stallet och hade lektion som vanligt, hade Muscot och vi hoppade :)
Det var första gången jag hade han och i början när vi bara red runt fyrkantspåret så kändes allt helt okej och han va ju väldigt stor jämfört mot dom andra så det va lite svårt att få plats så red mest på volter.
sen skulle vi börja hoppa på ena långsidan låg det bommar sen var det lite mellanrum sen kom det några bommar till. När man travat över dom första bommarna så skulle man svänga in på volten och fatta gallop, där det stod en upphöjd bom, hoppade över det och fortsätta i gallop på volten bryta av till trav innan bommarna och trava över.
På den övningen var allting KAOS tyckte jag red verkligen inte bra och ah kändes inte alls bra, gjorde den övningen kanske 2 gg ? Efter det bytte vi håll och körde alla bommar i trav och sen fatta gallop vid kortsidan och den som va en upphöjdbom blev till ett hinder. Där gick det SUPER bra kom bra in på hindret och ja det kändes jätte bra :).
Fick jätte mycket beröm efter av maria att det såg bra ut att jag hade bra koll på han och så, så det va kul :D
sen sov frida hos mig :)
Hon åkte hem vid tre idag nånting :)
så just nu sitter jag och snackar med älskling :) kanske drar dit till han idag men tror inte de tyvär.. :/ ah vi får se :)
Hörs sen puss:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback